mapx
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 4
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 321
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

نقطه اي كه شرق با غرب روبرو مي شود،همچنين بناهاي بي نظير مذهبي و اماكن باستان شناسي نمايان مي شود .

توران گشت
آنكارا
پايتخت تركيه ، آنكارا ، يك شهر مدرن و بزرگي كه در اين شهر ساختمان هاي دولتي ، تجاري ، دانشگاه ها و سفارتخانه هاي خارجي است . آنكارا واقع در مركز كشور ، قطب حمل و نقل مهمي است كه مسافران را به ساير مقاصد مهم تركيه پيوند مي دهد. اين شهر، صحنه اي پر جنب و جوش از هنر و فرهنگ با تعداد زيادي از موزه ها ، از جمله موزه تمدن هاي آناتولي ارائه مي دهد .
 
ماردين
ماردين در بالاي تپه اي مشرف به دشت هاي بين النهرين در جنوب شرقي تركيه قرار دارد ، مرين مركز استان ماردين است . يكي از قديمي ترين شهرك هاي منطقه به حساب مي آيد، ماردين به دليل تنوع فرهنگي و شهر قديمي و ساختمان هاي ماسه سنگي كه از زير تپه نمايان است بيشتر شناخته شده است.
با پياده روي به راحتي به شهر قديمي ماردين مي رويد و خيابان هاي پر پيچ و خم، بازديد كنندگان را به سمت خانه ها و اماكن مشهور مانند صومعه-زعفران ، يكي از قديمي ترين صومعه هاي جهان و همچنين يك بناي تاريخي قرون وسطايي كه زماني به عنوان يك رصدخانه نجومي خدمت مي كرد ، سوق مي دهد.
كنيا *Konya*
يكي از قديمي ترين شهرهاي جهان كه به دليل معماري جالب توجه سلجوقي و درويشان گردباد شناخته شده است.،كنيا شهري بزرگ در منطقه مركزي آناتولي تركيه است. در قرن دوازدهم و سيزدهم ميلادي ، قونيه به عنوان پايتخت تحت سلطه سلسله سلجوقي انتخاب شد. امروزه هنوز ساختمان هايي از آن دوره باقي مانده است مانند: مسجد علاء الدين و ويرانه هاي كاخ سلجوقي،قونيه همچنين خانه متكلمان فارسي و عارف صوفي ، مولوي بود و همچنين مقبره وي يك مكان ديدني در قونيه است.
آنتاليا
آنتاليا در كنار رودخانه زيباي تركيه در خط ساحلي مديترانه واقع شده است، شهري بزرگ و پر جنب و جوش است كه با استراحتگاه ها ، هتل ها ، كافه ها و رستوران هاي بي شماري پذيراي گردشگران است. مناظر ديدني اين شهربا سواحل زرق و برق دار و كوه هاي بسيار و منظره سرسبز با خرابه هاي باستاني ادغام مي كند.
 
مارماريس
يكي از محبوب ترين استراحتگاه هاي ساحلي تركيه مارماريس است كه يك مكان بي نظير از كوه هاي پوشيده ازكاج مي باشد، همچنين داراي سواحل سفيد شني ، آب هاي فيروزه اي و معماري تاريخي است. اين بندر خيره كننده كه در امتداد رودخانه تركيه واقع در جنوب غربي تركيه واقع شده است ، يك بهشت توريستي با مكان هاي ديدني استثنايي ، ورزش هاي آبي ، ماجراجويي ، ناهار خوري فوق العاده است. تورهاي مختلف قايقراني بازديد كنندگان را به كاوش در اطراف خليج هاي زيبا و روستاهاي همجوار سوق مي دهد.
سايد
بندر بزرگ در پامفيلياي باستان و در قرن 4 قبل از ميلاد توسط اسكندر كبير اشغال شده است ، سايد امروز يك شهر زيبا از ويرانه هاي كلاسيك و استراحتگاه هاي مدرن با مشرف به سواحل سفيد شني است. سايد واقع در يك شبه جزيره كوچك ، گشت و گذار خارق العاده ، ناهار خوري و...را به شما ارائه مي دهد. اين شهر با داشتن خيابان هاي باريك و باغ هاي جذاب سيده رستوران هاي زيادي نيز دارد.
بدروم *bodrum*
بدروم كه در منطقه اژه جنوبي تركيه واقع شده ، زماني مقبره خانه،يكي از هفت عجايب جهان باستان بود. امروزه ويرانه هاي جذاب آن ، سواحل خيره كننده و استراحتگاه هاي صخره اي ، مردم را از سراسر جهان جذب مي كند. بازديد از بدروم بدون ديدن قلعه سنت پيتر ، معروف به قلعه بدروم نيز كامل نخواهد بود. اين هتل از سال 1402 ساخته شده و اكنون به عنوان موزه فعاليت مي كند. در سمت شرقي بدروم ، گردشگران ساحل زيبايي با آبهاي درخشان آبي پيدا مي كنند. در نزديكي ساحل كافه ها و كلوپ هاي شبانه زيادي وجود دارد. در سمت غربي شهر نيز، مراكز خريد و رستوران قرار دارد.
 
افسس *ephesus*
كاملترين كلان شهر كلاسيك اروپا ، افسس يك مكان باستاني واقع در اژه تركيه است. تا قرن اول قبل از ميلاد ، افسس يكي از بزرگترين شهرها در تمام امپراتوري روم بود كه يكي از هفت عجايب جهان باستان يعني معبد آرتميس را به خود اختصاص داده بود، ويرانه هاي افسس به خوبي حفظ شده و در يك محوطه باستان شناسي بزرگ قرار دارد و آن را به يكي از محبوب ترين جاذبه هاي گردشگري تركيه تبديل كرده است. از جاذبه هاي آن مي توان به تئاتر عظيم ، معبد هادريان و كتابخانه باشكوه سلسوس ، ساختاري دو طبقه كه براي احداث بيش از 12،000 كتيبه در آن ساخته شده است.
استانبول
استانبول كه زماني به عنوان پايتخت امپراتوري هاي عثماني خدمت مي كرد ، امروز بزرگترين شهر تركيه و يكي از بزرگترين در جهان است. استانبول در امتداد تنگه باريكي قرار دارد كه آسيا و اروپا را به هم وصل مي كند و اين شهر را به عنوان تنها شهر جهان كه دو قاره در آن قرار دارد ، تبديل مي كند. معماري چشمگير ، اماكن تاريخي ، ناهار خوري، خريد و فضاي عجيب و غريب همه و همه استانبول را به يكي از بهترين مكان هاي بازديد در تركيه تبديل كرده است. شهر قديمي جايي است كه بيشتر مناطق تاريخي چشمگير اين شهر يافت مي شود كه شامل كاخ اياشيا سوفيا ، مسجد آبي و كاخ توپكاپي است.

منبع : توران گشت

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۵۱:۰۲ ] [ admin ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب